Італія створює архів моди


Візитною карткою світового бренду "Зроблене в Італії", безумовно, є італійська мода. На Апеннінах індустрія моди вважається надбанням країни, а відомих стилістів тут шанують як національних героїв. До того ж ця галузь економіки приносить великі прибутки в державну скарбницю. Відтепер в Італії вирішили створити архів моди, щоб зібрати і зберегти все коштовне, створене протягом більш півстоліття.

Плаття і костюми, аксесуари і взуття, зразки тканин і все інше, що стосується моди з 1950-х років і донині , одержить друге життя в національному архіві моди. Свідчення, подробиці, моделі будуть збиратися по всій країні, можливо, навіть з бабусиних шухляд і скринь на горищах і прикомірках. Як говорять організатори архіву, усе цікаве і коштовне відберуть, відремонтують, підлатають і опишуть. Трирічний проект збору матеріалів для архіву моди одержав належну державну підтримку.

"Предмети моди вимагають реставрації, адже це важлива частина матеріальної культури, - говорить співробітниця адміністрації архіву Патриція Феррара. - Нас цікавить не тільки спадщина великих чи дизайнерів відомих Будинків моди, а також розробки малих чи ательє малих підприємств, що роблять речі, що стосуються моди".

Мода одержала своє народження в Римі

Головні міста італійської моди - Милан і Флоренція - першими приєдналися до збагачення колекції архіву. Але проект має на меті відновити роль Рима, що зіграло фундаментальну роль у становленні італійського стилю. Саме Рим може похвастатися новаторськими ідеями світу моди, що у післявоєнний період заполонили шоу-бізнес, кіно і театр. У майстернях на столичній вулиці Кондотти кравці і кравчині донині славляться чіткістю прошивних рядків і креативністю моделей.

Директор архіву моди Донато Тамбле відзначає: "Рим залишається Голлівудом на Тібру, і цей соціально-культурний феномен не був би таким яскравої, якби не майстерність кравців, смак, почуття лінії, присуще римським стилістам".

Історія успіху італійської "альта мода" почалася в Римі після Другої світової війни. Древнє місто, переповнений туристами, став центром бурхливої економічної активності. Ріс попит на високоякісну продукцію. Завдяки невисоким податкам і державній підтримці багато місцевих стилістів розгорнули тут свій бізнес, відкриваючи бутики не тільки по всій Італії.

Зберегти, щоб не втратити

Про взуття від Сальваторе Феррагамо і шкіряних виробах від Гуччі мріяли і мріють сьогодні чимало туристів, збираючи в Італію. У 1970-80-х роках стилісти Джанни Версаче, Джанфранко Ферре, Франко Москино, Миуча Прада досягли визнання на міжнародному ринку і стали символом італійської моди поруч з відомими вже брендами Фенди, Биаджотти і Валентино.

Серед найбільших світових експортерів текстильних виробів Італія кілька років назад була третьою країною після Китаю і США. Доходи від індустрії моди склали 6 відсотків від національного ВВП. Правда, на сьогоднішній день ситуація може бути небагато інший, оскільки економічна криза відчутна вдарив по елітних марках розкішних речей.

Маючи давніх серйозних конкурентів у цій сфері - французів, італійці все-таки сильно пишаються дизайном, елегантністю і якістю своєї моди. Хоча усе сутужніше їй виживати й утримуватися на гребені слави внаслідок засилля китайських підробок, що тепер майже неможливо відрізнити від оригінальних моделей. Тому захистити і зберегти національну моду і стиль покликаний і новий архів, що створюється в Італії.

 
Вверх